İ.Ebu Hanifenin İlmi Danışma Kurulu üyeleri
İmam Ebu Hanife fikhı bina ederken fıkhi bir mesele önce bu kurula gelir burada bu ilim meclisinin daimi üyeleri arasında müzakere edilir tartışılır İmam Ebu Hanife rahimullah hepsini dinler meseleye enuygun görüşü zikreder benimsenirdi
İşte Fıkıh Meclisinin Danımışma kurul üyelerinin ilmi vasıfları:
İmam Ebu Yusuf hadis hafiziydi hakkında zehebi diyorki: hadisin sahihini zayifindan ayirmada zamaninin sultaniydi kiyasta meshurdu.
Abdullah Ibn Mübarek Bütün ilimlerde imam ve örnek bir sahsiyet oldugunda ittifak vardir. Büyük hadis hafiziydi. Bir dönem.
Fudayl bin Iyaz Sika oldugu rivayetinin hüccet kabul edildigi dürüstlügü, zühd ve takavasinda alimler ittifak etmisler.
Davud´i Tai(Davud ibn Nusayr) Imam, fakih, zahid ve büyük velilerdendi.
Veki ibnül Cerrah Kuran ve tefsirde tam bir yeterlilige sahibti büyük bir hadis hafızıydı zühk tavkasında ve sikalığında ittifak edilmiştir.
Kasim ibn Maan(ibn Mesud r.a nin torunu) Arap dili kuran ve tefsirde üstündü
Hafs bin Giyas Hadis hafiziydi
Ibn Ebü Zaide Hadis hafiziydi
Hibban Hadis hafiziydi
Mendel Hadis hafiziydi
Hasan bin Ziyad Büyük bir fakihti
Harige ibn Musab ebu hanifenin basdanismani durumundaydi Fuday b iyadla birlikte.
Yahya ibn Zekeriya
Züfer Kiyasda imamdi
Afiye her konuda Öyleki Afiye henüz gelmemisse o gelene kadar beklenir o gelince onunda düsüncesi dinlendikten sonra karar a varilirdi.
Bunlardan baska asri saadet tarihi hakkinda, beyan sarf nahiv(dilbilim ve gramer) edebiyat, iktisat, muhasebe, cebir ve diger bilim dallarinda uzman olanlar vardi. Zaten imamin kendisinin ticarai ve sinai konulardaki bilgi ve tercübesi bu tedvin calismasi icin sonderece önemli bir kaynak olusturmaktaydi.
İbn Kerame demiştir ki: <<Biz bir gün Veki’nin yanındaydık. Adamın biri ona, Ebu Hanife’nin hata ettiğini söyledi. Veki cevaben: <<Kıyasta Ebu Yusuf ve Züfer; hadis hıfzında İbn Ebu Zaide, Hafs b Gıyas, Hibban ve Mendel; Arap dilinde Kasım b Maan; zühd ve takvada Davud-i Tai ve Fudayl gibi zatlar yanındayken Ebu Hanife nasıl olur da hata edebilir? Meclis ve çevresinde bu gibi zatlar varken, bir kimsenin hata yapması düşünülemez. Çünkü hata yapacak olsa hemen bu zatlar geri çevirirler.>> demiştir. Hatip el-Bağdadi, Tarih-i Bağdad, c 14, 247; Allame Zahid el-Kevseri, Makalat.