GERÇEK MÜSLÜMAN İNSANLARIN ELİNDEN VE DİLİNDEN EMİN OLDUĞU İNSANDIR  

Menü
Site Haritası

Sahabeye uymayanlar sapıtır


Sahabelere  Tabiiere ve Tebauttabine uymayanların sapıtacağını, Hem Kuran Hem Sünnet hem sahabeler hemde onlara iyilikle tabii olanlarca bildirmişlerdir. İşte delillerimiz: Nitekim Kur’an’ı kerinde:

وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا
"Her kim kendisine doğru yol belli olduktan sonra Peygambere muhalefet eder ve müminlerin yolundan başkasına uyarsa, onu döndügü o yola döndürür (bırakır)ız ve kendisini cehennneme sokarız. O, ne kötü bir yerdir". Nisa Suresi Ayet 115.

Bu ayeti celilede gittikleri yola gidilmesi emrolunan müminlerden murad, iman da kemal bulmuş olan ashabı kiram tabiin ve tebauttabin olan ve ehli sünnetin müctehid imamlari olduğu şüphesizdir. Cünkü bu ayetin tefsirinde demislerdirki:

"Bu ayeti celile, icma’a hüccet olup, kitaba ve sünnete muhalefet caiz olmadığı gibi icma’a da muhalefet caiz olmadığına dalalet eder. Cünkü Allah u teala bu ayette müminlerin yolundan baska yola uymakla Rasülullah a muhalefet etmeyi, bir şartta toplayıp ikisininde cezasının bir olduğunu bildiriyor, bunun zıddı şiddetli azab yeri olan cehenneme gönderilmek olduğunu haber veriyor. Bu sebeple Peygambere dostluk ve yardım etmek gibi iman da kemal bulmuş olan Sahabeler tabiin ve  müctehid müminlere uymak vacip oldu". Nisa s,115 , Tefsiri Medarik, cilt 1,sayfa 397.
Bu ayette gittikleri yoldan gitmeyenlerin cehenneme atılacakları bildirilenlerden murad, imanda kemal bulmuş kamil müminler olan Ashabi kiram, Tabi´iler ve müctehid imamlardır. Yukarıda hüccet olduğu bildirilen icma’a da Ashab-i Kiram´in ittifak etmeleridir. Tabilerin, müctehid imamlarin ittifaklaridir, ulema aracılığı ile bildirilenler de Rasülullah Ashabının, Tabilerin ve müctehidlerin ittifakla bildirmiş oldukları dini hükümlerdir. Enver Baytan, Maskaraliklar s,165-166.
 
İmran bin Husayn r.a dan: Kuran nazil olurken Rasülullah s.a.s sünnetlerini sünnet olarak ortaya koyuyordu. Sizde (sünnetlere tabi olmada) bize uyun. Vallahi böyle yapmazsanız sapıtırsınız. Ahmed bin Hanbel, Müsned, IV/445; Haysemi, Mecmauz-Zevahid I/173. Bu büyük sahabe yeminle söylüyor hemde ya bize uyar kurtulursunuz yada helak olursunuz.

Huzeyfe r.a dan: Bizim izimize uyun; eğer yolumuza isabet ederseniz gerçekten çok iyi yol almış olursunuz. Eğer hata eder (ve bizim yolumuzdan saparsanız) şüphesiz apaçık bir sapıklıklığa düşmüş olursunuz. Eş-Şatibi el-Muvafakat,c,4,s 76.

Huzeyfe r.a şöyle demiştir: Ey Kurra topluluğu, Allah’tan sakının ve sizden öncekilerin yoluna girin. Ömrüme yemin ederimki, eğer siz onların yoluna uyarsanız, çok iyi yol alırsınız. Eğer sağa yada sola yalpa yaparak onların yolunu terkederseniz, apaçık bir sapıklığa düşersiniz. Eş-Şatibi el-Muvafakat,c,4,s 75. Kurra diye o zamanlar ilim ehline alimlere denirdi.

Ebu Müsa el-Esari mescidde namazi beklerken halkalar halinde oturup halkanin basindaki bir adamin verdigi sayida zikir yapan bir gurup toplulugunu Abdullah ibn Mesud r.a.’ a haber verince, Ibn Mesud hazretleri mescide gidip o topluluga “Artik kötülüklerinizi sayin. Ben iyiliklerinizden hicbir seyin zayi edilmeyecegine kefilim. Yaziklar olsun size ey ümmeti Muhammed ne cabuk helak oldunuz! Icinizde hala Peygamberinizin ashabi bolca bulunmakta. Iste onun elbiseleri henüz eskimemis, kaplari hünüz kirilmamis. Allah’a yemin olsun ki sizler ya Muhammed’in dininden daha dogru olan bir din üzerindesiniz veya bir sapiklik kapisi acmaktasiniz” demistir. Onlar niyetlerinin hayir oldugunu söyleyince Ibn Mesud, hayri elde etmek isteyen nice kimselerin hayri elde edemeyeceklerini belirtmis ve delil olarak da: “Kurani okuyacak bir toplulugun okuyuslari köpürcük kemigini gecmeyecek” hadisini nakletmis ve “Vallahi bilmiyorum belki de onlarin cogu sizdendir” demistir. Ravi, Amr bin Selime, “Bu halkalardaki insanlari en-Nehravan olayinda haricilerin yaninda bize karsi vurusurken gördük” demistir Darimi, Mukaddime 23. 

Hadisin baska rivayetinde Ibn Mesud, “Ben Abdullah ibn Mesud’um. Siz ya ilmen Muhammed’in s.a.s ashabindan üstünsünüz yada kopkoyu bir bid’at getirdiniz. Sahabenin yoluna girerseniz en öndekilerden olursunuz, onlara muhalefet ederseniz, tam bir sapikliga düsersiniz” demistir. Abdurrezzak, Musannef, c 11, sh 222. O, sahabilerin hidayet yolunu bildiklerini ve bu sebeple kendilerine tabi olunmasi gerektigini bildirmistir.

Binaenaley bizlerinde peygamberimiz ve onun ashabı tabiiler tebauttabin ve müctehiddin hzlerine uymakla yükümlüyüz. Yukarda ayettede gördük müminlerin yolu olan sahabenin ve onlara iyilikle tabii olan tabiin ve tebauttabinin bulunduğu itikadi ve ameli çizgiden sapanlarin peygambere karşı gelmiş gibi cezalandirilicagi belirtilmis ikisininde cezası aynı akibet cehennem. Ayrıca bu Ayetin icmau ümmete kurani kerimdeki en büyük delil olduğundada icma vardır. Hazırlayan Osman Aslan.

 

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi13
Bugün Toplam106
Toplam Ziyaret582546
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar35.037435.1778
Euro36.390736.5365
Saat
Hava Durumu